Меню
  • slide08
  • slide02
  • slide04
  • slide05
  • slide06

20 лютого 2023 наші студентки Вікторія Земляна (6-й курс) та Олеся Стрельченя (5-й курс) у супроводі модераторки проєкту доцентки кафедри мовної підготовки, професорки К. Г. Маргламової почали навчання в університеті Данді на східному узбережжі Великобританії, у Шотландії.

Для студенток це шанс спробувати власні сили та отримати незабутній життєвий досвід. Перші дні не минули без складнощів: інша країна, медична термінологія англійською мовою на рівні С2, відсутність досвіду використання нових інформаційних технологій у медицині, – але відкритість і доброзичливість колег допомагають дівчатам долати невпевненість, щоб досить швидко стати частиною дружнього колективу клініки університету Данді.

Тривалість стажування 6 тижнів, за цей період є можливість:

  • дізнатися про особливості британської системи охорони здоров'я;
  • ознайомитися зі структурою медичного закладу, його злагодженою діяльністю;
  • спостерігати за роботою лікарів і ставити їм запитання;
  • дізнатися про щоденні обов'язки лікаря в медичному закладі університету Данді;
  • дізнатися, які вміння та навички повинен мати висококваліфікований медичний фахівець;
  • ознайомитися з умовами праці європейського лікаря, з особливостями ведення медичної документації у Великій Британії;
  • побачити шлях пацієнта від реєстратури поліклініки до стаціонару;
  • спостерігати за збиранням анамнезу у пацієнтів;
  • дізнатися, які методи застосовуються для встановлення діагнозу і на основі яких даних робиться висновок про стан здоров'я пацієнта;
  • ознайомитися з комплексним застосуванням найновіших практичних методів та сучасного обладнання для профілактики, діагностики, лікування та реабілітації пацієнтів;
  • спостерігати за повсякденною діяльністю відділення клініки.

Вікторія Земляна перший тиждень навчання в Ninewells Hospital & Medical School розпочала в клініці діабету. Дівчина поділилася, як пройшов її перший день у лікарні: «Ранок кожного дня тут починається з огляду хворих, які надійшли до лікарні за останню добу через гіперглікемію, потім обхід пацієнтів, які в лікарні перебувають не перший день. Після кожного огляду лікар детально пояснює своїй команді, чому наявний такий перелік ускладнень та інтерпретує результати досліджень, а також раціональність призначеної терапії. Повернувшись до лікарського кабінету вся команда починає інтенсивну працю в напрямі диференційної діагностики кожного конкретного випадку. Завдяки електронній базі можна порівняти результати дослідження більше ніж 10-річної давності, можна побачити прогрес чи регрес симптомів у хворого.

Вражає можливість дуже швидко проконсультуватися в інших спеціалістів, написавши електронного листа. Це значно полегшує роботу для лікарів і заощаджує дорогоцінний час. Далі протягом робочого дня лікар та його команда займаються консультацією хворих з інших відділень, які також мають проблеми з ендокринною функцією підшлункової залози».

Для Олесі Стрельченя навчання розпочалося в хірургічному відділенні. Спочатку вона була присутня на ранковому обході пацієнтів: «Лікар ретельно оглядав кожного пацієнта. Після обстеження відразу записав результати на диктофон. Ці дані зберігаються в персональній електронній папці пацієнта. Одразу біля ліжка хворого можна переглянути результати КТ, УЗД, іншу медичну документацію, яка є в комп’ютерній базі даних відділення. Лікар, який буде заступати на чергування, перед обходом пацієнтів повинен обов’язково ознайомитися з даними обстеження його колег».

Потім Олеся разом зі студенткою 4-го курсу Університету Данді Стеф, яка проходить тут практику, отримали завдання зібрати скарги, дані анамнезу у декількох хворих, які надійшли цього дня до відділення.

Перший день навчання приніс нашій студентці позитивні враження: «Лише за один день я отримала багато корисної та цікавої інформації. У відділенні створені всі умови для продуктивного навчання – різний клінічний матеріал, найновіше обладнання, сучасні протоколи лікування. До нас, студенток, дуже уважне ставлення: кожної хвилини лікарі-професіонали пояснюють, чому встановлений саме цей діагноз, чому призначають саме такі ліки, який подальший алгоритм дії та прогноз захворювання у даного пацієнта. Жодне запитання не залишилося без відповіді. Усе це дозволило мені з перших кроків відчути пульс цього великого і злагодженого механізму, зануритися в теплу і дружню атмосферу, яка сприяє плідному процесу навчання!»

Отже, уже в перші дні студентки здобули надзвичайно важливі знання, навички, які, сподіваємося, стануть вагомим внеском у розвиток міжнародної академічної мобільності ДДМУ.