«Вірусна» діджиталізація: погляд кафедри патологічної анатомії і судової медицини на дистанційне навчання в умовах пандемії

Першим кроком на шляху до організації дистанційного навчання на кафедрі патологічної анатомії і судової медицини стала розбудова та удосконалення сайту з одночасною підготовкою та завантаженням матеріалів до практичних занять у форматі відео, тематичних слайдів із мікро- та макропрепаратами, тестових завдань у Google-forms, питань для заповнення робочих зошитів. Також було створено поштові скриньки, через які відбувався обмін листами із виконаним домашнім завданням від студентів.

Проте, через два тижні роботи у подібному режимі стали очевидними недоліки даних підходів: важко підтримувати академічну доброчесність дистанційного навчання, часто письмові роботи студентів є однаковими.

Після онлайн наради кафедри ухвалили рішення знижувати бал за плагіат у роботах студентів у застосунку Viber та змінити підхід до індивідуальних завдань студентів, зробити їх складнішими та більш творчими. Вжиті заходи покращили якість робіт студентів. Наступним кроком стала організація регламенту відпрацювання та змістовних модулів. Наразі проведені перші Zoom-заняття та онлайн консультації. Триває запис курсу відеолекцій. Напередодні відбулась перша онлайн (Live) лекція на YouTube-каналі кафедри за темою "Введение в инфекционные болезни" (лектор к.мед.н. Шинкаренко Т.В).

Carousel imageCarousel imageCarousel imageCarousel image

У найближчому майбутньому заплановано проведення засідання студентського наукового гуртка у форматі Zoom-конференції, про що буде окремо повідомлено на сайті кафедри. Ініціатором та ідейним натхненником виступила доцент Короленко Ганна Спиридонівна. Приємно відзначити, що студенти із значною зацікавленістю та готовністю відгукнулися на пропозицію взяти участь у засіданні наукового гуртка.

Співробітники кафедри не обмежуються удосконаленням дистанційного навчання, а й приділяють увагу безперервному професійному розвитку. Так, асистент Шинкаренко Т.В. висловив своє захоплення курсом «Teaching and Assessing Clinical Skills» від Мічиганського університету (США), який він проходить на платформі Coursera. Певний ажіотаж серед співробітників кафедри викликала серія лекцій з патології (23 лекції), що проводить College of American Pathologist протягом квітня (слухачі курсу доцент Короленко Г.С., доцент Бондаренко Н.С., асистент Усова О.М., асистент Шинкаренко Т.В). Із лекціями виступають фахівці США та висвітлюють широкий спектр анатомічної та клінічної патології.

Отже, під час дистанційного навчання співробітники кафедри патологічної анатомії та судової медицини застосовують наступний набір інструментів для онлайн-освіти:

  1. Вебсайт кафедри;
  2. Google-forms з метою тестування та реєстрації студентів на відробки чи консультацію;
  3. Viber, WhatsApp, Telegram, Messenger, Gmail, Zoom, голосове спілкування телефоном з метою комунікації;
  4. Соціальні спільноти (сторінки кафедри у Facebook, Instagram) для побудови мережі професійних контактів;
  5. YouTube канал кафедри для проведення Live-лекцій та відвантаження записаних відеоматеріалів;
  6. Застосунок Zoom для проведення «аудиторних» занять, нарад та засідання наукового гуртка кафедри у режимі онлайн конференції.

Корисне посилання: лекція на тему «Патоморфологічна діагностика вірусних пневмоній» (лектор: к.мед.н. Шинкаренко Т.В.)